Marlin Firearms Forum banner

Annuleert Ruger Marlin 336 .35 Remington?

36K views 206 replies 72 participants last post by  rkcolt45  
#1 ·
Hallo allemaal,
Ik heb zojuist de Ruger/Marlin-website gecontroleerd op updates en merkte dat de 336-lijst is veranderd van "gekammerd in .30-30 en .35 Remington" naar slechts "gekammerd in .30-30".

Ik weet niet of dit komt omdat het momenteel alleen in .30-30 is gekamerd, of omdat ze hun opties afwegen met de release van Remingtons nieuwe .360 Buckhammer, d.w.z. ze kijken misschien naar de vraag voordat ze beslissen welk .358 kaliber ze de 336 in moeten kameren. Zie hier: Lever-Action (marlinfirearms.com)
Proost,
Moisy

#2 ·
Hoi allemaal,
Ik heb net de Ruger/Marlin website gecontroleerd op updates en merkte dat de 336-lijst is veranderd van "chambered in .30-30 and .35 Remington" naar alleen "chambered in .30-30".

Ik weet niet of dit komt omdat hij momenteel alleen in .30-30 wordt aangeboden, of omdat ze hun opties afwegen met de release van Remingtons nieuwe .360 Buckhammer, d.w.z. ze kijken misschien naar de vraag voordat ze beslissen in welk .358 kaliber de 336 moet worden aangeboden. Zie hier: Lever-Action (marlinfirearms.com)
Groeten,
Moisy
Ik dacht bij mezelf (egoĂŻstisch) dat dat een goed idee zou zijn.

#8 ·
Het is slechts speculatie van mijn kant, maar ik stel me voor dat Ruger zich zal concentreren op het produceren van zoveel mogelijk kwaliteitsvolle 336-geweren in .30-30 voordat de productieaantallen worden verminderd door verschillende kamers aan te bieden.
DIT. Naar mijn mening gaan ze niets anders produceren dan "klassieke" 30-30's totdat ze denken dat ze de marktverzadiging voor dit kaliber/model benaderen voordat ze iets anders gaan produceren. Zolang het voor MSRP+ wordt verkocht, zou het dwaas zijn om iets anders te doen.

Luis

#9 · (Edited)
Het is me opgevallen dat de beschrijvingen/formuleringen op de website zijn veranderd met elk model dat is geĂŻntroduceerd, dus misschien laat de website alleen zien wat er momenteel wordt gemaakt. Misschien zullen ze ze maken, misschien niet. De tijd zal het leren. Ik hoop dat ze het doen om te concurreren met Henry. Er moet minstens enige vraag zijn naar de 35, anders zou Henry ze niet maken. Ik vraag me af hoeveel 35's Henry heeft verkocht.

#10 ·
Het is waarschijnlijk maar goed dat we allemaal niet voor Ruger werken op dit moment, want we zouden ons waarschijnlijk klaarmaken voor een paar coole leverguns.
Afgezien van de verbeelding, zou ik zeker geĂŻnteresseerd zijn in een nieuwe 336 in 35 Rem. Een 35 Rem is een levensvatbaar kaliber voor groot wild binnen 150+ yds, gedragen door een ervaren boswachter/jager.

#11 ·
Mijn gedachten? Ik zie geen reden waarom ze ver van .30-30 zouden afwijken om iets anders te bouwen dan 360 BH voor staten met rechte wanden. Er is veel liefde voor .35 Rem onder de "nerds" van de hendelgeweren, maar als je 99% van de algemene jagerbevolking vraagt welke kaliber hendelacties er zijn, zullen ze .30-30 Win zeggen. Zoals Jeeper zei, ik zou mijn adem niet inhouden totdat de verkoop van .30-30 en .360BH vertraagt.

We kunnen allemaal dromen van de gloriedagen, maar het kan even duren voordat we er weer zijn.

#188 ·
Mijn gedachten? Ik zie geen reden waarom ze ver af zouden wijken van .30-30 om iets anders te bouwen dan 360 BH voor staten met rechte wanden. Er is veel liefde voor .35 Rem onder de "nerds" van de hendelgeweren, maar als je 99% van de algemene jagerbevolking vraagt welke kaliber hendelacties er zijn, zullen ze .30-30 Win zeggen. Zoals Jeeper zei, ik zou mijn adem niet inhouden totdat de verkoop van .30-30 en .360BH vertraagt.

We kunnen allemaal dromen van de gloriedagen, maar het kan even duren voordat we er weer zijn.
We zullen nooit meer terugkeren naar de gloriedagen. Hoewel we het er grotendeels allemaal over eens zijn dat de 35 Rem een goede patroon is, zou het feit dat de munitiefabrikanten er elk jaar slechts beperkte series van maken, ons moeten vertellen dat er een beperkte vraag is. En er zijn veel gebruikte geweren op de markt. Gezien de wijzigingen in de jachtvoorschriften die rechte wandpatronen toestaan, vermoed ik dat als/wanneer Ruger een andere kamer toevoegt aan de 336-serie, het zoiets zal zijn als nieuwe Win/Rem 35 kaliber patronen.

Ik zou het geweldig vinden als Savage de M99-hendels terugbrengt, maar dat gaat niet gebeuren. Ik hoop dat Ruger een mooie klassieke 39A zal maken, maar ik zet er geen van mijn pensioengeld op in.

#12 ·
Hoi allemaal,
Ik heb net de Ruger/Marlin website gecontroleerd op updates en merkte dat de 336-lijst is veranderd van "gekammerd in .30-30 en .35 Remington" naar slechts "gekammerd in .30-30".

Ik weet niet of dit komt omdat hij momenteel alleen in .30-30 is gekamerd, of omdat ze hun opties afwegen met de release van Remingtons nieuwe .360 Buckhammer, d.w.z. ze kunnen de vraag bekijken voordat ze beslissen in welk .358 kaliber ze de 336 moeten kameren. Zie hier: Lever-Action (marlinfirearms.com)
Proost,
Moisy
Dat betekent niet dat .35 Remington is geannuleerd. De placeholder webpagina was pre-introductie voor wat ooit voor de 336 zal zijn of zou kunnen zijn. De webpagina daar is nu voor wat momenteel beschikbaar is, het 336 Classic model in .30-30. Op dit moment is de .35 Remington niet beschikbaar. Dat is alles wat het betekent en niets meer.

#23 ·
We laten ons niet zo gemakkelijk van de Ledge praten....
Alsjeblieft, spring niet! Je bent te jong om te sterven en hebt te veel om voor te leven, zoals een nieuwe Ruger-Marlin in .35 Remington! :)

#17 ·
Ik heb niet gekeken naar de afmetingen van de 38 BH in vergelijking met de 35 Rem. Als ik een 35 Rem Marlin/Ruger wilde, zou ik gewoon de BH kopen en deze, indien mogelijk, herkammeren naar 35 Rem.

Als de BH interesse wekt in 35 cal, komen er misschien meer 358 kogels beschikbaar.

Ik hoopte dat Ruger ook de 219 Zipper terug zou brengen, vooral in de Heavy Barrel SC-configuratie. En als ze luisteren, moeten ze hem met een kortere keelkamer uitrusten. Ik denk niet dat ik 70 zal zijn om dat te zien.

Ik denk dat de echte killer voor de 35 Rem de prijs van BH zal zijn in vergelijking met 35 Rem.

Net als de 9 mm legende zal hij waarschijnlijk beschikbaar zijn en VEEL minder kosten dan 35 Rem.

#28 ·
Ik zal nooit een buckhumper kopen.........Mijn 35 en 30-30 vullen die niche. Ik zou graag meer 35 Rems willen zien. Het lijkt erop dat de 35 Rem de laatste 20 jaar alleen in leven is gehouden met Marlin-geweren.
Zo ongeveer hoe ik me voel, maar ik heb ook patronen gezien die door fabrikanten zijn gedood. 7 mm Mauser-gebaseerde patronen, de 32 Ws en de 16ga shotgun zijn voorbeelden. Gebrek aan populariteit kan gerelateerd zijn aan gebrek aan productie. Marketing, inclusief wapenschrijvers, speelt ook een rol. 243 verving de 25's vanwege hype.

DEP

#32 · (Edited)
mijn eerste geweer voor herten was een 336 in 35 rem. Ik heb er momenteel 3, maar geen 30-30's, dus ik denk dat dat wel zegt hoe ik erover denk.
Mijn eerste geweer voor herten was een .30-30 Win. Ik heb er momenteel 3, maar geen .35 Rems, dus ik denk dat dat ook wel zegt hoe ik erover denk.

Beide doen hetzelfde, met zeer vergelijkbare ballistiek, maar de ene doet het met geweren die momenteel in productie zijn, en met munitie die gemakkelijk verkrijgbaar is voor de helft van de prijs van de andere. Ik hou van het concept van de zware en iets langzamere .35 als een bushfighter, maar bekijk Henry eens. Ze bouwen geweren in een heleboel niet-mainstream patronen. Ze bieden momenteel 6 geweren in .44-40 WCF, 18 in .45 Colt, 3 in zowel .327 Fed als .41 Mag, en zelfs een .38-55 aanbod. We zijn er allemaal erg bekend mee, maar ondanks al deze diversiteit in minder populaire patronen, bieden ze slechts 1 variant in .35 Rem aan. Ze hebben tenminste die optie voor jullie .35 fans. Ik vind het ook een prachtig geweer…

Mijn punt is, als iemand die zoveel verschillende variaties van hendelgeweren bouwt als Henry (93 naar mijn telling), en ze bieden er maar één in .35 Rem aan, dan wordt het moeilijk om Ruger zover te krijgen dat ze iets anders bouwen dan .30-30 en .45-70 en mogelijk een rechte wand 1,8" patroon voor geruime tijd.

#24 ·
Ik ben niet 100% zeker over het proces. Als Ruger hun lopen hamersmeed, heeft de doorn dan ook de kamer? Wordt de kamer gevormd met de loop-rifling? Of hamersmeden ze de loop en gebruiken ze een standaard kamer ruimer als een andere stap?

Ik verwijs naar de post van @Tomray die opmerkt dat Ruger alleen een andere kamer ruimer nodig zou hebben.

#25 ·
Ik kan me hier vergissen, dus corrigeer me alsjeblieft als ik het mis heb, maar ik dacht dat de 30/30 headspaces van de rand af waren en aangezien de 360BH de 30/30 als basis gebruikt... zou dezelfde GO/NO GO gauge dan niet voor beide patronen werken?

Remington werkte samen met Henry om de nieuwe 360BH te ontwikkelen. Het is mogelijk dat Henry er voorlopig de exclusieve rechten op heeft.

#27 ·
30-30 munitie is hier in midden TN nog steeds nergens te vinden. Ik neem aan dat het veel langer zal duren voordat 35 R fabriekdozen in de schappen te zien zijn. Al dit gepraat over dit en dat is zinloos totdat er munitie in de schappen ligt. Geen rijm of reden... veel verschillende 350 legend, maar nul van de bovengenoemde. Wie gaat er een 35 kopen als een doos munitie $80 kost als/wanneer je het vindt?

#29 ·
30-30 munitie is hier in midden TN nog steeds nergens te vinden.
triggerman -

Bekijk Federal Ammunition online. Ze vermelden zowel 150gr als 170gr Powershock als beschikbaar zonder duidelijke limiet. Bestel online en ze hebben momenteel een soort gratis item promotie lopen, maar ik heb niet al te veel aandacht besteed aan wat de promotieartikelen waren.

Ik heb altijd goede resultaten gehad met Federal Powershock munitie in zowel 150gr als 170gr.

Misschien de moeite waard om te bekijken.

#31 ·
Korte vraag.........is het verzenden van munitie erg duur, zoals kosten voor gevaarlijke stoffen, enz.?
Geen kosten voor gevaarlijke stoffen op munitie, zoals wel het geval is voor componenten. Ik zeg altijd dat kosten voor gevaarlijke stoffen onzin zijn, vooral om die reden. Geladen munitie heeft dezelfde componenten, maar geen extra kosten. Maar als ik een pond kruit bestel, moet ik de reguliere verzendkosten betalen, plus $20-25 kosten voor gevaarlijke stoffen. Zelfs nadat mensen hebben geprobeerd de rechtvaardiging ervan op zes verschillende manieren aan mij uit te leggen, geloof ik het nog steeds niet.

#33 ·
Ik vermoed ook dat 3 Crows (is dat een moord, of gewoon een doodslag?) gelijk kan hebben en dat ze de website net hebben aangepast om weer te geven wat ze momenteel aanbieden, in plaats van de eerdere "we zijn van plan om te bouwen...". De tijd zal het leren.

#35 ·
De 35 Remington uit de 336 verwijderd... hummm:unsure: Zelfs geen "binnenkort" Nou... Het ergste verwachtend maar hopend op het beste.