Marlin Firearms Forum banner

Trail-revolver

14K views 116 replies 60 participants last post by  br549arkie  
#1 ·
Ik wil een revolver kopen om mee te nemen in het bos tijdens het jagen en kamperen. Ik ben een geweerschutter en wil geen speciale jachtrevolver. Ik zoek iets dat gemakkelijk te dragen is, maar af en toe een hert kan vangen. De Charter Arms Target Bull Dog in 44 special lijkt geschikt te zijn. Heeft iemand ervaring met deze of andere aanbevelingen?

Bedankt!

#3 ·
Een Ruger single-action revolver in .44 Magnum is al bijna 50 jaar lid van deze familie. Gebouwd als een kluis. Hij zal een hert schoon doden en heeft me een paar keer van ratelslangen gered. Hij wordt constant gedragen. Ze is niet zo mooi als sommige die hier worden afgebeeld, maar ze is behoorlijk effectief. Als je wilt, is een .45 Colt-kamer net zo nuttig.

#74 ·
Een Ruger single-action revolver in .44 Magnum is al bijna 50 jaar lid van deze familie. Gebouwd als een kluis. Hij zal een hert schoon doden en heeft me een paar keer van ratelslangen gered. Hij wordt constant gedragen. Ze is niet zo mooi als sommige die hier worden afgebeeld, maar ze is behoorlijk effectief. Als je wilt, is een .45 Colt-kamer net zo nuttig.

View attachment 942504
Image

Ik hou ook van mijn Ruger SBH 3-schroef 44. De mijne is gemaakt in 1968 en ze zijn gebouwd als een tank. De kwaliteit was in de jaren 60 zeker beter dan nu.

#6 ·
Ik heb geen ervaring met Charter Arms, maar ze worden in de VS gemaakt en lijken goede recensies te hebben. Voordat je erin duikt, is het misschien de moeite waard om naar de gewichten te kijken van alle wapens die je overweegt. Ik draag meestal een 357 in het bos om het gewicht laag te houden in vergelijking met een grotere boring.

#24 · (Edited)
Ruger SP101, 4,25" loop en verstelbare vizieren. Een zeer fijne metgezel in het bos.
Grote fan van 4"-achtige lengtes voor een draagbare revolver die niet bedoeld is om op te jagen. Ik ben dol op mijn Ruger Security Six in die lengte. Indien mogelijk om op wild te worden gebruikt, zorg er dan voor dat het de wettelijke lengte heeft. Ik denk dat Ohio een minimumregel van 5" heeft voor jachthandwapens.

#9 ·
De bulldog is lichter dan de meeste andere revolvers, dat is wat me aantrekt. Ik hou ook van het idee van een 44 special, zelfs als ik een 44 mag zou hebben, zou ik voornamelijk specials schieten. Ik zie echter wel gemengde beoordelingen over de kwaliteit van charter arms. Ik bezat eerder een 6 inch GP100 die omslachtig was om in het bos te dragen, dus die is verkocht. Mogelijk zou een 4 inch GP100 of SP101 werken.

#103 ·
De bulldog is lichter dan de meeste andere revolvers, dat is wat me aantrekt. Ik hou ook van het idee van een 44 special, zelfs als ik een 44 mag zou hebben, zou ik voornamelijk specials schieten. Ik zie echter wat gemengde beoordelingen over de kwaliteit van charter arms. Ik bezat eerder een 6 inch GP100 die onhandig was om in het bos te dragen, dus die is verkocht. Mogelijk zou een 4 inch GP100 of SP101 werken.
Als je portemonnee het kan verdragen, is een gebruikte S&W model 19 4" 357 een goede keuze zonder al te veel gewicht. Smith maakte ook een lichtgewicht Mountain gun in 44 spc op een middelgroot L-frame... Ik denk dat het een 396 is... 5 schoten, 3" loop, hiviz vizier en verstelbaar achtervizier. Het heeft misschien niet de nauwkeurigheid die je wilt voor de jacht op herten voorbij 30 of 40 yards, afhankelijk van je gezichtsvermogen en schietsteun, maar het is een leuk draagwapen of rugzakwapen. Ik draag er een in mijn rugzak voor de hertenjacht met 2 patronen slangenschot en 3 patronen massief lood of JHP voor het geval een wild zwijn zijn neus onder de zijkant van mijn schuilplaats steekt LOL

#11 ·
Beslis of je de fabrieksrichtmiddelen wilt gebruiken of dat je er liever een richtkijker op zet. Sommige revolvers zijn gemakkelijker te voorzien van een richtkijker dan andere en natuurlijk verandert het uiterlijk. Als je voor een richtkijker gaat, is 2x voldoende en 3x is het praktische maximum, tenzij je veel vanaf een bank schiet. (Ik heb een Leupold 2-7x op mijn S&W 629 en die blijft op 2x staan.)

Denk ook na over hoe je hem gaat dragen tijdens de jacht. Met andere woorden, wat voor soort holster. Revolvers zonder richtkijker zijn gemakkelijker om holsters voor te vinden, maar revolvers met richtkijker kunnen worden ondergebracht als je zoekt.

Ik gebruik een borstholster dat van mijn rechterschouder naar mijn linkerzijde slingert. De onderkant kan aan een riem worden bevestigd, maar dat hoeft niet. Het stelt me in staat om beide handen vrij te houden en is snel beschikbaar.

Als je naar de Charter Arms neigt, moet je zeker de single- en double-action triggers controleren voordat je hem koopt.

Persoonlijk (!que horror!) zou ik een Taurus 44 overwegen voordat ik voor een Charter Arms zou gaan. Ik heb zeer goede ervaringen met mijn 4 Taurus revolvers. En mijn 44 mag heeft een hert geschoten op meer dan 100 meter afstand.

De Taurus kan onbeperkte hoeveelheden 44 Special en 500-1000/jaar 44mag aan. Als je de behoefte voelt om onbeperkte hoeveelheden 44 Mag te verwerken, zou ik voor een Ruger Blackhawk gaan, want zelfs de S&W 29/629's zullen uiteindelijk losraken.

Als je budget het toelaat, overweeg dan een Freedom Arms revolver. Beter kan het niet.

#104 ·
Beslis of je de fabrieksrichtmiddelen wilt gebruiken of dat je hem liever van een richtkijker voorziet. Sommige revolvers zijn gemakkelijker te voorzien van een richtkijker dan andere en natuurlijk verandert het uiterlijk. Als je voor een richtkijker gaat, is 2x voldoende en 3x het praktische maximum, tenzij je veel vanaf een bank schiet. (Ik heb een Leupold 2-7x op mijn S&W 629 en die blijft op 2x staan.)

Denk ook na over hoe je hem wilt dragen tijdens de jacht. Met andere woorden, wat voor soort holster. Revolvers zonder richtkijker zijn gemakkelijker om holsters voor te vinden, maar revolvers met richtkijker kunnen ook worden ondergebracht als je zoekt.

Ik gebruik een borstholster dat van mijn rechterschouder naar mijn linkerzijde slingert. De onderkant kan aan een riem worden bevestigd, maar dat hoeft niet. Het stelt me in staat om beide handen vrij te houden en is snel beschikbaar.

Als je naar de Charter Arms neigt, moet je zeker de single- en double-action triggers controleren voordat je hem koopt.

Persoonlijk (!que horror!) zou ik een Taurus 44 overwegen voordat ik voor een Charter Arms zou gaan. Ik heb zeer goede ervaringen met mijn 4 Taurus revolvers. En mijn 44 mag heeft een hert geschoten op meer dan 100 yards.

De Taurus kan onbeperkte hoeveelheden of 44 Special en 500-1000/jaar 44mag aan. Als je de behoefte voelt om onbeperkte hoeveelheden 44 Mag te hanteren, zou ik voor een Ruger Blackhawk gaan, want zelfs de S&W 29/629s zullen uiteindelijk losraken.

Als je budget het toelaat, overweeg dan een Freedom Arms revolver. Beter kan niet.
Eens dat de Taurus een goed wapen is! Ik heb een K- of L-frame 341 en 441, 44 spc, 3" loop, verstelbare richtmiddelen, 5 schoten. De 3" is misschien kort voor wat hij wil, maar ze maken hem ook in een 4". Het is een volledig stalen versie die eruitziet als een exacte kopie van de S&W K/L frame 44 spc die eind jaren 1990 tot begin 2000 van roestvrij staal werd gemaakt. Hij is zwaarder dan de Charter Target 44, maar ik durf te zeggen dat hij van betere kwaliteit, nauwkeurigheid en levensduur is!

#13 ·
Als je een Taurus 445 in 44 special kunt vinden, zijn ze licht en goedkoop, maar ze worden niet meer gemaakt. De Charter is een goed pistool voor het geld en ze zijn verkrijgbaar, plus een Target Bulldog heeft verstelbare vizieren!

#14 ·
Ik kan je nog niet vertellen hoe het is - de mijne is nog onderweg. Maar ik heb onlangs een Taurus 605 Poly Protector gekocht om vergelijkbare redenen. Hij weegt leeg iets van 20 ounces en geeft me de optie van .38 of .357 munitie, afhankelijk van mijn doel. Ik hoop dat het zal voldoen aan de behoefte waarvoor ik het voorzag. Ik kon de mijne voor minder dan 200 dollar op GB scoren.

Ik had jaren geleden een Rossi 720 in .44 Special; ik betreur het ten zeerste dat ik hem heb verkocht.

#15 ·
GP100 4" loop, 357MAG 180gr WFN over 15.7grs LIL GUN produceert 1400+ fps. Licht genoeg om de hele dag te dragen en krachtig genoeg voor beren, in mijn buurt.

Jack

#31 ·
GP100 4" loop, 357MAG 180gr WFN over 15.7grs LIL GUN produceert 1400+ fps. Licht genoeg om de hele dag te dragen en krachtig genoeg voor beren, in mijn buurt.

Jack

View attachment 942604
HĂ© Jack, ik hou van een WFN 180gr, maar ik laad het over 11,5 grs. van 2400.

RP

#17 ·
Ik draag een 1982 S&W Mod 629-1 44 Mag tijdens het jagen of verkennen. Hij kan alles aan, van herten/zwarte beren/bruine beren met mijn 240 gr/2400 hard gegoten lading.

#18 ·
…Ik wil geen speciale jachtrevolver…
Voor een niet-jachtrevolver droeg ik vaak een 4” SP-101. Lichtgewicht en onopvallend - je zult hem veel meer dragen dan gebruiken, dus waarom een middelgroot of groot frame zijwapen dragen als een kleine net zo goed presteert voor je gebruik. Met een 4” loop geeft hij behoorlijke prestaties met goede .357 munitie. De Ruger is van betere kwaliteit dan de Charter, hoewel recente revolvers van hen niet slecht lijken. Tenzij je zelf laadt, is de .357 een beter kaliber dan de .44 voor herten. De Charter kan geen zware .44 ladingen aan.

#21 ·
Ik ben geïnteresseerd in een buldog, maar ik heb nog nooit ervaring met ze gehad of ze in het wild gezien. Ik heb een 6” Ruger GP100 waar ik van hou. De 6” loop is geweldig om mee te jagen, maar zoals je aangeeft, is het een beetje veel voor andere situaties. Een 4” loop is waarschijnlijk de beste keuze voor alle werkzaamheden. Er is echt weinig tot geen voordeel van magnum patronen in een revolver met korte neus. Een 4” GP100 of SP101 zou bovenaan mijn lijst staan.

#22 ·
Het S&W model 69 dat ik noemde is een 5-schots L-frame 44 magnum. Ze maken ze in 4 1/4 en 2 3/4 inch lopen. Ik heb de kortere loopversie en schiet er voornamelijk 44 Special uit. Het houdt van de zware 44 Special-ladingen van Buffalo Bore. Het kost je meer, maar het is een veel beter pistool dan de Charter Arms.

#26 ·
Dank jullie wel voor de antwoorden. Ik ben nu weg van de charter arms, ik denk niet dat ik ermee kan doen wat ik wil. Denk aan een smith and Wesson 69 of een GP100 44 special als ik er een gebruikt kan vinden voor een fatsoenlijke prijs.
Ik heb de GP100 44 Special en raad het niet aan voor zware 44 SPL-ladingen. De forcing cone op deze revolver is erg dun en zal problemen hebben met het verwerken van 44 SPL +P munitie.

#25 · (Edited)
Mijn trail-revolver is een +P-geschikte .38 Special of .357 revolver, ofwel Colt, Ruger of S&W. Ik wissel af tussen mijn Official Police, Service Six of Model 13. Zwarte beren hier zijn niet agressief, dus de meest waarschijnlijke bedreigingen zijn 2-benige HCAs of verwilderde honden. De .357/.38+P zijn volledig adequaat voor wild en bescherming omdat we geen roofdieren hebben die groot genoeg zijn om 'je' op te eten.

In mijn ervaring zijn de revolvers van Charter Arms, Rossi en Taurus niet voldoende duurzaam of betrouwbaar. Het feit dat ze niet zijn goedgekeurd voor off-duty of back-up carry door een groot Amerikaans politiebureau of federale instantie, zou een "clue" kunnen worden genoemd. Daarbij komt dat ik geen praktiserende Amerikaanse wapensmid ken die er zelfs maar aan wil werken. Probeer je geluk met de garantieservice.

Ik geef de voorkeur aan een jaarlijkse technische inspectie door een in de fabriek opgeleide wapenmeester van de afdeling.

#27 ·
Ik heb de GP100 44 Special en raad het niet aan voor zware 44 SPL-ladingen. De forcing cone op deze revolver is erg dun en zal problemen hebben met het hanteren van 44 SPL +P munitie.
Jay, ik was de forcing cone kwestie vergeten. Heb je ooit die kogels geprobeerd die ik je in je pistool heb gestuurd? Ik moet wat munitie laden en dit ding schieten.

Image

#29 ·
Jay, ik was de forcing cone-kwestie vergeten. Heb je ooit die kogels geprobeerd die ik je in je pistool heb gestuurd? Ik moet wat munitie laden en dit ding afschieten.

Image
John - al je kogels schoten goed in mijn GP100 met een maximale lading van 800-X. Deze ladingen waren geen +P-ladingen, maar zaten wel aan de limiet voor normale 44 SPL herlaadbeurten.

• Like
Reactions: Old Creek