Beslis of je de fabrieksrichtmiddelen wilt gebruiken of dat je er liever een richtkijker op zet. Sommige revolvers zijn gemakkelijker te voorzien van een richtkijker dan andere en natuurlijk verandert het uiterlijk. Als je voor een richtkijker gaat, is 2x voldoende en 3x is het praktische maximum, tenzij je veel vanaf een bank schiet. (Ik heb een Leupold 2-7x op mijn S&W 629 en die blijft op 2x staan.)
Denk ook na over hoe je hem gaat dragen tijdens de jacht. Met andere woorden, wat voor soort holster. Revolvers zonder richtkijker zijn gemakkelijker om holsters voor te vinden, maar revolvers met richtkijker kunnen worden ondergebracht als je zoekt.
Ik gebruik een borstholster dat van mijn rechterschouder naar mijn linkerzijde slingert. De onderkant kan aan een riem worden bevestigd, maar dat hoeft niet. Het stelt me in staat om beide handen vrij te houden en is snel beschikbaar.
Als je naar de Charter Arms neigt, moet je zeker de single- en double-action triggers controleren voordat je hem koopt.
Persoonlijk (!que horror!) zou ik een Taurus 44 overwegen voordat ik voor een Charter Arms zou gaan. Ik heb zeer goede ervaringen met mijn 4 Taurus revolvers. En mijn 44 mag heeft een hert geschoten op meer dan 100 meter afstand.
De Taurus kan onbeperkte hoeveelheden 44 Special en 500-1000/jaar 44mag aan. Als je de behoefte voelt om onbeperkte hoeveelheden 44 Mag te verwerken, zou ik voor een Ruger Blackhawk gaan, want zelfs de S&W 29/629's zullen uiteindelijk losraken.
Als je budget het toelaat, overweeg dan een Freedom Arms revolver. Beter kan het niet.