Marlin Firearms Forum banner

1 - 14 of 14 Posts

·
Registered
92 Posts
Yeah let me know about the flashlight on the 45-70. How many lumens, is it green or red, and what about the clamp that is holding it to the gun? I have a neighbor that has offered to let me help kill some hogs on his farm and I was looking for a setup like that for night hunting. Would like to clamp a flashlight on my model 336 35 rem since I cannot even come close to affording any of the night vision optics.

·
Registered
20,306 Posts
Good luck and don't forget the camera!

• Like
Reactions: Javali 45-70

·
Registered
857 Posts
I think there's some room on that rifle for the camera ! :ahhhhh:

Sorry, couldn't resist. Have fun and good luck on your hunt.

Piggy's are smart, will be interesting to hear what's gonna happen, if you shine that flash light at them. Talked with some pro hoggy texan hunters, they swear by night vision goggles, etc.

Sounds like an adrenalin filled trip to me :marchmellow:

Are you hunting with dogs ?

·
Registered
18 Posts
Discussion Starter · #6 · (Edited)
image.jpg The light and rail mount are from stremlight, the light is a SUPER TAC X white light with 200 lumens there is a green light available from stremlight. I had good results with the white I never tried the green.

·
Premium Member
13,209 Posts
I believe your ready!!! That 45-70 will put them hogs down quickly!!!!

·
Registered
450 Posts
Good luck on the hunt. Just out of curiosity, why Portugal?
Almost forgot...Sweet setup!

·
Registered
198 Posts
Hola, ¿a que parte de Portugal vas?, este verano iré yo a pasar unos días en Lisboa, que esta cerca de donde viven mis padres que es en Badajoz, frontera con Portugal,yo también cazo jabalí por la noche en España, la caza así se llama "Aguardo" o "Espera". Deseo que disfrutes mucho con tu 45/70 y te lleves a casa un buen trofeo.

Un saludo a todos.

·
Registered
198 Posts
Ah, se me olvidaba, en 444P tengo la linterna siempre encima del visor para que me coja mas luz, uso una linterna de 1200 lúmenes de luz blanca y un visor Zeiss 1,5x6x42, es bueno pero para la caza del jabalí por la noche es recomendable montar un visor de campana 50 o 56, en los días de buena luna no hace falta encender la linterna con estos visores, pues los jabalís que han sido alumbrados y luego cuando se les dispara han sido fallado, a esos cuando les enciendes cualquier tipo de linternas, ya sean del color que sean, salen corriendo como demonios.

un saludo y buena caza

·
Registered
18 Posts
Discussion Starter · #12 ·
Hola, ¿a que parte de Portugal vas?, este verano iré yo a pasar unos días en Lisboa, que esta cerca de donde viven mis padres que es en Badajoz, frontera con Portugal,yo también cazo jabalí por la noche en España, la caza así se llama "Aguardo" o "Espera". Deseo que disfrutes mucho con tu 45/70 y te lleves a casa un buen trofeo.

Un saludo a todos.
I URO I'm from the city of Tomar 120 Km of Lisbon.

·
Registered
198 Posts
Yo no he estado en Tomar, mis padres si la han visitado y dicen que es una ciudad preciosa con mucho encanto. Te aseguro que la próxima vez que vaya a Portugal iré a visitar esa ciudad. Espero que disfrutes mucho y que comas mucho Bacalao a Brass, que es un plato que me encanta.

Buena caza

1 - 14 of 14 Posts